19 augusti 2011

SOMMARBLOMMOR 2012

Vi har varit i Skåne , det har varit Öppet Hus hos våra blomleverantörer. Vi började att besöka ett företag utanför Malmö. De har riktigt fina och bra blommor. Så fina planteringar fixar de till Öppet Hus- dagarna, se här. Om man ska gå efter vad de har planterat, så är det nog en del blått och lila som gäller 2012. Fast en del rosa också ( tur det, för det gillar jag, och vitt).

Vi var även på ett ställe utanför Ängelholm, de odlar mycket på friland, så vi kan se hur de växer och frodas i rabatter och inte bara i krukor och lådor. Intressant. Förhoppningsvis blir det en del nyheter för våra kunder 2012.


Nu är det bara att bläddra i alla blomkataloger och bestämma vad man ska odla. Inte helt lätt, men kul.
Skulle vilja sitta i stolen här och bara njuta och tänka , vad kan bli bra nästa år? En del nytt blir det, kan jag lova.
Ha det gott/ Monika



3 kommentarer:

Min plats i solen sa...

Wow! Vilka underbara blommor och vad härligt att se all denna härliga blomsterprakt så här i slutet av sommaren då alla människor börjar fokusera på höstblommor. Vad roligt att få planera inför vår och sommar reda nu. :)

Vad roligt att du vill vara med i min utlottning Monika! Lycka till!

Ja, nog har vi fått mycket regn här nere i Skåne på sistone. Det känns mer som höst just nu och mina stackars tomater skriker efter sol för att bli röda och fina. Nu hänger de där gröna och bara väntar. Så jag hoppas på en riktigt solig och fin september. :)

Ha en riktigt fin helg kära Monika!

Kram Lotta

Cika sa...

Vackra kombinationer och färger på `modeblommorna´.
Du gör fina smycken, fina pärlor!
Fina bilder från Finland oxå : )
/Cika

Unknown sa...

Åh du är så välkommen en annan gång! Vi ska exempelvis ha en STOR julmarknad i hela butiks huset. Du kanske skulle vara med då? Man hyr bord på en eller flera advents/dagar helger. Maila på vitromantik@gmail.com om du är intresserad av det. Och du grattis i förrskott då! KRAM